Stichting Orgelstad Leiden

Stichting Orgelstad Leiden heeft als doel de orgelcultuur in Leiden te stimuleren en de bekendheid van het unieke Leidse orgelbezit te vergroten. Leiden biedt orgel- en muziekliefhebbers een unieke verzameling historische orgels. Deze orgels zijn van groot belang, niet alleen voor Leiden zelf maar ook landelijk, een aantal zelfs internationaal. Om dit rijke bezit in stand te houden en zo goed mogelijk te benutten, is sinds 1983 Stichting Orgelstad Leiden (SOL) actief.  Ze biedt een platform voor alle orgelactiviteiten in Leiden en beoogt daarbij een stimulerende, faciliterende en coördinerende rol te spelen.
U kunt SOL helpen om zich in te zetten voor de historische orgels in Leiden. Wanneer u de doelstellingen van SOL onderschrijft en de activiteiten wilt ondersteunen kunt u donateur van SOL worden. De bijdrage bedraagt minimaal € 20,- per jaar. U kunt zich opgeven door een mail met uw contactgegevens te sturen naar onze secretaris via het contactformulier.